• Day mode has been released. You will see it in the footer.
R

Ramon

Guest
Palworld-ontwikkelaar Pocketpair heeft duidelijkheid gegeven over de toekomst van de game: het verdienmodel blijft onveranderd. Het spel zal niet overgaan op een free-to-play model of als live servicegame functioneren.

Dit statement komt nadat Pocketpair-CEO Takuro Mizobe in een interview zijn twijfels uitte over het huidige verdienmodel van Palworld. Hij overwoog om de game om te vormen tot een live servicegame, wat de levensduur en opbrengsten zou kunnen stabiliseren. Mizobe wees echter op de uitdagingen van zo’n omschakeling, vooral omdat de game niet met dat concept is ontwikkeld. Een dergelijke verandering zou de game ook free-to-play maken, wat problematisch zou zijn voor de huidige kopers.

Het interview leidde tot speculaties onder fans, wat Pocketpair ertoe bracht om op social media een verduidelijking te plaatsen. “We passen het verdienmodel van de game niet aan. Palworld blijft buy-to-play en wordt niet free-to-play of een game-as-a-service (GaaS).”

Het interview bleek enkele maanden geleden te zijn afgenomen, tijdens een periode waarin Pocketpair de toekomstopties van Palworld nog onderzocht. Ondanks de overwegingen, hebben ze besloten vast te houden aan het huidige model, aangezien een aanpassing te complex zou zijn.

Palworld, dat begin dit jaar in Early Access op pc en Xbox-consoles verscheen, was een groot succes met 25 miljoen spelers in de eerste maand. Geruchten over een mogelijke PlayStation 5-versie werden recentelijk aangewakkerd door een vermelding op de lijst van de Tokyo Game Show later deze maand.

Het bericht Palworld blijft bij huidig verdienmodel: geen free-to-play of live service verscheen eerst op Gamershuis.

Continue reading...